Singing Monsters

Kkibou/基锤🐍⚡️/互攻/请勿无授权转载

on the road(片段自译)

东京梦华录:

So in America when the sun goes down and I sit on the old broken-down river pier watching the long, long skies over New Jersey and sense all that raw land that rolls in one unbelievable huge bulge over to the West Coast, and all that road going, all the people dreaming in the immensity of it, and in Iowa I know by now the the evening star must be drooping and shedding her sparkler dims on the prairie, which is just before the coming of complete night that blesses the earth, darkens all rivers, cups the peaks and folds the final shore in, and nobody,just  nobody knows what’s going to happen to anybody besides the forlorn rags of growing old, I think of Dean Moriarty, I even think of Old Dean Moriarty the father we never found, I think of Dean Moriarty.I think of Dean Moriarty.


在美国,每当太阳西沉时,我坐在那快垮掉的老河墩上,遥望新泽西上方辽阔的天空,想象大片的荒原绵延无际,在大地上不可置信的隆起,直至西海岸。道路远没有尽头,人们在这无尽的道路上纵情遐想。在爱荷华,我终于知道长庚星一定会低低的挂在空中,微弱的光洒在大草原上。而这只是在夜晚还未完全降临之前,当夜晚降临,笼罩了大地,描黑了河流,包裹了山峰,隐藏了海岸。没有人,没有人能预测将来会发生什么,只知道我们都会孤独的老去。我想起了迪安·莫里亚蒂,我甚至想起了老迪安·莫里亚蒂,我们从未找到过身为人父的他,我想起了迪安·莫里亚蒂,我想起了迪安·莫里亚蒂。

评论

热度(8)